Letnia Akademia Gier to przede wszystkim pięć dni wytężonej pracy dla sześciu studenckich zespołów, które od okiem wykładowców i specjalistów z branży gier wideo tworzyli prototypy gier komputerowych. Temat przewodni tegorocznych warsztatów brzmiał: osobliwość. Reszta, czyli wybór technologii, czy wymyślenie fabuły gry należały już do teamów, składających się ze studentów Uniwersytetu Śląskiego z takich kierunków jak: Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnych (Wydział Artystyczny), Projektowanie rozrywki interaktywnej oraz lokalizacja gier i oprogramowania (Wydział  Filologiczny, kierunek anglistyka), a także programistów (Wydział Informatyki i Nauk o Materiałach).

W tym czasie w przestrzeniach Zamku Cieszyn można było przypomnieć sobie i przetestować kultowe gry z lat 80. i 90. , w tym jedną z pierwszych gier w 3D.  Najmłodsi razem z Mikstura IT przeszli wstęp do programowania, konstruując z klocków Lego Mindstorms. Ich trochę starsi koledzy – gimnazjaliści – zajęli się projektowaniem gier edukacyjnych. Natomiast wszyscy, bez względu na wiek, mieli szansę zrobić własną grę dzięki … grze do tworzenia gier studia INCUVO. Nie zabrakło też okazji, by przenieść się do wirtualnej rzeczywistości razem za pośrednictwem Oculusa.

Pasjonaci gier, ale i osoby, które mają do nich sceptyczny stosunek mogły wybrać się na Gamestorm, by porozmawiać o grach, graniu i grywalności. Wniosek był jeden: mądrze wykorzystywane gry mogą uczyć wielu cennych umiejętności, pod warunkiem, że stosujemy je w odpowiednich dawkach. Uwieńczeniem Letniej Akademii Gier była publiczna prezentacja projektów studentów, które oceniali zaproszeni goście  – przedstawiciele czołowych firm z branży gier video, takich jak: Techland, The Farm 51, Vivid Games, Incuvo i Alviernia Studios. Wygrał zespół, który stworzył grę „An’j,  zaprojektowaną w duchu first person shooter (gracz wciela się w daną postać i widzi wirtualny świat jej oczami) z elementami logicznymi, opartą na  technologii Unreal Engine firmy Epic Games.

–  Warsztaty te organizujemy także po to, żeby nasi studenci nauczyli się pracować w zespołach. Dlatego na początku losowali składy grup, w których działali.  Cieszę się, że udało im się wspólnie zrealizować cel.  Co więcej, wszystkie grupy stworzyły projekty wysoko ocenione przez naszych ekspertów –  podsumowuje Remigiusz Kopoczek, Prodziekan ds Studenckich i Kształcenia Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.  Tegoroczną edycję Letniej Akademii Gier zakończył koncert zespołu Mikro Orchestra, grającego muzykę elektroniczną przy użyciu kieszonkowych konsol do gier.   

Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier Letnia Akademia Gier